Aku Rindu Kamu

Karya : Penyair Kecil ( Nasrul Asrudin)


Kali ini aku menikmati selaksa wajah
dari hening yang membasuh lembut
Serta telapak tangan yg begitu nampak
dari karya syorga yg damai

Aku ingin mencuri sebatang bambu, lalu
aku ikat di dinding yg menyaksikan
Biar aku tak sendiri, menikmati lukisan wajah
Dari kearifan yg sudah tidak terpecah
Hanya cahaya yg terikat, lalu tidak lagi memudar
Dan malam ini serupa dinar


KEMBANG

Layu dibasuh
Merakit keharusan yang penuh
Terjepit di antara kehausan dan kelaparan
Menunggu kearifan

Tertinggal di ubun-ubun senja
Kau maknai itu
Diikatkan mengarah pada telanjang mata
Sekerdil kemunafikkan yang bersinggah lama

Tumpah membasuh
dan tergelincir, keluh
syurga yang pernah digenggam perlahan hilang

Popular posts from this blog

Kening di kecup hening

Puisi Selamat Malam Gadis

belum habis luka